Redha dengan ketentuan Ilahi. Alhamdulillah, syukur atas rezeki Mu

Lilypie Angel and Memorial tickers

BBT Chart Saya

Semoga Allah swt mengizinkan rezeki ini milik kami...Amin

Tuesday, July 10, 2012

Bahang

Posted by mimie at 7/10/2012 02:54:00 PM
Hari ni, terasa bahang sampai ke petang. Kepala pun pening dan ngantuk lah sangat. Tekak plak terasa ada benda sangkut. Nak demam,tak jugak. . .

Esok, aku leave. Ada exam kat Unimas. Nak cakap aku ni ready, tak jugak. Aku pegi jer. Tak study langsung. Aku serahkan rezeki pada Allah. Aku pegi ni, sebab nak tido puas2 petang esok. Exam pagi jer pon. 8-11am . (Format exam pun aku takde idea)He he he. Doakan aku jumpe tempat exam & ada la rezeki aku kat Unimas. Amin ya Rabb

Oke... aku browse punye browse, rupanya sayur taugeh ni byk khasiatnya. Untuk hamil , kwn2 yang tgh TTC dan semasa pregnant. Salah satu kandungan nya, ada asid folic. So, balik keje tadi, aku tapau sayur tugeh. Ha ha! Sayur pun nak tapau? Yup... hari ni terlampau penat. Class end at 5pm :( Pstt...kawan2 google lah kebaikan taugeh yer..saya nak letak link kat sini, tp update blog pakai phone jer. Malas nak duduk bukak laptop ..baring jer now

Satu lagi, buah kiwi. Dari pembacaan aku, buah kiwi ada 2 jenis, kiwi hijau dan kiwi gold. Tp kiwi gold lg tinggi khasiatnya. So, aku beli kiwi gold!berdasarkan kajian, dua biji kiwi khasiatnya bersamaan dengan semangkuk bijirin campur 2 biji oren dan sebiji pisang!!

Antara kebaikan kiwi ni:

∅meningkatkan sistem imunisasi kerana kandungan vitamin C yang lebih tinggi dr sebiji oren.sebiji kiwi=3 biji oren

∅kandungan asid folik yang tinggi untuk mengelakkan kecacatan saraf

∅mengurangkan sembelit kerana kandungan serat yang tinggi

∅tidur yang nyenyak. Kandungan kalsium yang tinggi akan menenangkan dan menstabilkan perasaan ibu

∅merendahkan tekanan darah. Kandungan pottasium yang sangat tinggi berbanding pisang. Pottasium melawan effect garam(sodium) bagi mengurangkan tekanan darah tinggi

Maklumat tu saya dapat dari internet. Nanti saya paste kan sumber nye ok!

last but not least, nak gak update pasal upt. Ampun yer kalau ada yg dah naik muak tengok aku duk upload UPT jer. Bukan ape, aku risau gak sbnrnya. Nak monitor. Tak tau lah, berkesan ke tak dgn cara monitor upt ni. Huhu. Kebetulan mmg beli murah n byk dgn hamilcomel kan... so, kat bawah ni pic UPT hari ni, aku amik at 6pm tadi. Hari ni dpo21/cd38

Good night....ngantuk sangat dah. Tak tertahan dek mata...baru lepas makan buah kiwi sebijik. He he. Amalan setiap malam!

1 comments:

mIzZhUdA87 on July 12, 2012 at 9:47 AM said...

best nye taugeh..my fav..huhu..erm..terasa tersangkut sesuatu kt tekak??sy dh almost 3w terasa camtu..till now ade lg tau..huhu..bahang tiap2 mlm jgn ckp+tgh demam ni..huhu..x cukup tido..:(

Post a Comment

Twinkle twinkle little star...OUR TWIN BABIES

My 2nd pregnancy for year 2012

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Jr Azrul & Little Mimie Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Online Shop Vector by Artshare