Redha dengan ketentuan Ilahi. Alhamdulillah, syukur atas rezeki Mu

Lilypie Angel and Memorial tickers

BBT Chart Saya

Semoga Allah swt mengizinkan rezeki ini milik kami...Amin

Wednesday, April 25, 2012

Twin Pregnancy

Posted by mimie at 4/25/2012 11:17:00 AM
Masih dengan topik kembar. 

Sampai ke saat ni, saya macam tak percaya dengan pengalaman scan yang saya lalui semalam. Betul ke twin? My experience bila 1st time tengok jantung baby tu, saya nampak macam bintang yang sedang berkelip di malam hari. Memang saya nampak 2 yang berkelip. Tapi betul ke? Doctor tak silap? Too small but we still can see baby's heart blink blink macam bintang. Rapat kedudukan nye. 

So, I do a little research, yea...I mean, I do google. Banyak maklumat pasal twin pregnancy. Yes, twin pregnancy can be detected as early as 5weeks. But most of the article recommend vaginal scan. Ape yang saya buat semalam sekadar a normal abdomen ultrasound scan. Logik ke saya pregnant 2 babies? Nervous!

Saya ada jugak baca yang most scan yang terlalu awal detect twin pregnancy, when it come to 2nd trisemester, tinggal 1 jer. Might be before ni a false result. So, I will put it this way, as long as belum masuk 2nd trisemester, belum scan beberapa kali, maybe false result. Saya dah nampak heartbeat baby, itu dah buat saya sangat bersyukur. Asalkan baby membesar dengan sihat...Syukur Alhamdulillah...

Kalau lah ada mana-mana readers yang ada pengalaman tengok jantung baby berdetik, let me know ya :) 

 **nanti saya masuk kan beberapa maklumat tentang twin yang penting**

0 comments:

Post a Comment

Twinkle twinkle little star...OUR TWIN BABIES

My 2nd pregnancy for year 2012

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Jr Azrul & Little Mimie Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Online Shop Vector by Artshare