Redha dengan ketentuan Ilahi. Alhamdulillah, syukur atas rezeki Mu

Lilypie Angel and Memorial tickers

BBT Chart Saya

Semoga Allah swt mengizinkan rezeki ini milik kami...Amin

Sunday, November 18, 2012

Happy 6 month little munchkin pumpkin bambam baby!

Posted by mimie at 11/18/2012 09:12:00 AM
Phew...Its Sunday. Weekend.. Normally, during weekend, kalau husband takde, keje aku mengemas. Aku ngaku aku ni jarang mengemas. Aku cuma punya masa weekend jer mengemas. Tambah lagi masa pregnant ni. Balik keje, routine aku - Asar, masak, mandi, Maghrib, dinner, tengok TV, Isyak, tido. Setiap malam memang macam tu. Kalau ikutkan hati , balik keje nak makanan terhidang atas meja, makan dan tengok TV jer. Hak hak hak. Tapi, sebab mengandung ni, tak leh jadi kan penat sebagai alasan. Kang menggemuk. Kalau aku jer menggemuk takpe ... Nanti baby dalam perut pun tak aktif. So, aku cuba selitkan hari-hari aku dengan light exercise. 

Oh.. Semalam Sabtukan.. Semalam aku mimpi. Mimpi baby. Seronok sangat. Aku mimpi aku, hubby n baby. Yang seronok nye, baby dah pandai jalan. Mak aih! comel nye anak ktorg... (Mode mummy yg perasan!) Aku rasa husband aku mimpi baby yg sama lah hari tu. Tetiba aku plak mimpi our baby dah leh jalan... Seronok. Comel mcm mummy & babah die. 

Berbalik pada hari Ahad. Hari ni, pepagi lagi aku dah buat laundry as usual. Heks. Pengakuan lagi. Kalau aku sorg jer kat rumah, aku amik masa hari Ahad ni untuk buat laundry. Kumpul baju seminggu (baru cukup washing machine kan) baru basuh. Tapi, kalau ada husband, tak sempat nak kumpul penuh washing machine larrr. Hehe.. Kalau dah ada baby nanti, aku rasa hari-hari kene basuh. Seronok! So, skrg takleh nak malas-malas!

Dah 3rd week husband away. Rindu? Sape tak rindu kan... Tapi aku ni bukan nye jenis yg nak post rindu-rinduan kat Facebook. Sogan lerr org baca. Cukup aku & husband jer tau yg kami ni memang loving couple yg sentiasa rindu each other. hek ellehhh.. hikhiks. Normally hubby away for 5weeks pastu cuti 5 weeks. Tapi this time around, sbb hubby nak atur timing dia balik tepat masa aku deliver nanti, so, hubby decide to stay at Doha for 6 weeks & 6 weeks off. Meaning to say, most probably, hubby will be back around 2nd week December 2012. 

Oke, takleh nak blogging lelama. Sebab weekend aku MESTI kemas rumah. Itu jer masa yang aku ada. So, cau cin cau~~


0 comments:

Post a Comment

Twinkle twinkle little star...OUR TWIN BABIES

My 2nd pregnancy for year 2012

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Jr Azrul & Little Mimie Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Online Shop Vector by Artshare