Redha dengan ketentuan Ilahi. Alhamdulillah, syukur atas rezeki Mu

Lilypie Angel and Memorial tickers

BBT Chart Saya

Semoga Allah swt mengizinkan rezeki ini milik kami...Amin

Thursday, June 28, 2012

Life As Husband And Wife

Posted by mimie at 6/28/2012 08:36:00 AM
Assalamualaikum :) selamat pagi....

Pagi ni aku continue marking exam papers as usual. I need to finish everything by Monday. I plan to settle the marks before weekend so I can just lay down on bed, watch tv, cook and surfing the net the whole weekend...yea? I hope so . . . So chaiyok! Chaiyok mimie!

last nite, I sleep at 10pm. tdo awal sbb Kenyang kot. I cooked very simple dish, ya lah kan...aku sorg jer mkn... sotong masak kicap, sup telur & memula nak buat bendi but end up with kedondong and grapes to replace vege. Can? Boleyyy la tu..

Ohya...semalam kat Buletin Utama ada pasal perceraian Raja Azmi dgn Jalani Sidek. Wooooo! Aku tak suke dgr cite cerai berai ni. Meremang bulu roma aku taw. Lately, byk kes cerai berai, gaduh gf-bf and so on. Nauzubillah ... semoga dijauhkan dari kita. Syaitan ni suka tengok org cerai berai. Dia lah punye kerje tu. So, kalau ada apa2 masalah dlm keluarga, bawak berbincang & dalam rumahtangga ni kene ada fun. Maksudnya, apa yang kita buat masa couple dulu, continue buat lepas kawen, malah buat lg banyak. Maksud aku, g tengok wayang, jalan2, sekarang ni dah kawen, g la melancong. Melancong ni tak semestinya pegi luar negara .. ala..tiket flight skrg ni murah murah jew... dalam negara pun syok jugak. (Thanks hubby, setiap kali cuti, ada jer bawak wife dia ni jalan2 & melancong. Love you)

Lagi satu, isteri kene tolong suami, suami kene tolong isteri. Org cakap muafakat membawa berkat. Kalau suami penat, bantu lah dia. Kalau isteri penat, bantu lah dia. Suami aku plak, kalau cuti, memang byk bantu aku..hehe.. bantu in terms of, jadi driver aku setiap hari, bawak g makan sbb kdg2 penat keje, dpt lah berehat sikit, mkn kat luar. Macam2 lah... tak terkata .love u more hubby

Isteri jugak kene consider dgn suami. Jgn plak semua nak. Tengok baju cantik, nak. Tengok kasut bergaya, nak. Tengok handbag vogue, nak. Mau nye cik abang pening kepala. Memang mula2 dia bagi, bagi, bagi... lama2 , husband pening mana nak cari duit nak penuhi kehendak isteri. Tu belum lagi ada anak. Kan? So, isteri kene bantu suami. Kalau pun kita tak dapat nak hulurkan duit banyak banyak, cukup dengan kita jangan meminta yang lebih-lebih..

Ahh...apesal aku nak bagi ceramah pagi-pagi nih. Hukhukhuk. Bukan apa, hidup toleransi, muafakat, kerjasama, komunikasi, kepercayaan tu sgt penting. Jangan langgar etika suami isteri. Insyallah, semoga bertemu di syurga lagi kelak. Sama-sama kita mendoakan kesejahteraan hidup suami isteri saudara muslim dan diri kita sendiri. . . Amin

0 comments:

Post a Comment

Twinkle twinkle little star...OUR TWIN BABIES

My 2nd pregnancy for year 2012

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Jr Azrul & Little Mimie Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Online Shop Vector by Artshare