Redha dengan ketentuan Ilahi. Alhamdulillah, syukur atas rezeki Mu

Lilypie Angel and Memorial tickers

BBT Chart Saya

Semoga Allah swt mengizinkan rezeki ini milik kami...Amin

Thursday, November 7, 2013

Resipi Solid Food untuk bayi

Posted by mimie at 11/07/2013 01:12:00 PM

Oke, ini menu yang pernah aku buat untuk Ameer Eskhandar. Aku tempek gambar je dulu keh keh keh. Nanti aku free aku jot down . Tp banyak lagi gambar aku belom edit ni. Hmm. Ni je lah dulu ok. Coming soon aku add pic yg dah siap aku edit.

Dalam setiap menu Ameer aku akan tambah 7biji kismis dan olive oil. Olive oil ni aku start bagi sejak dia masuk 8 months. Ayam pun aku start bagi masa 8months 1week. Aku lambat introduce ayam sebab nak bagi dia ready ambik another heavy protein. Oh.. kena ingat 4days rule tau kalau nak introduce makanan untuk baby. Sebab takut baby ada allergic atau sembelit ke apa. Satu lagi yang aku perasan pada Ameer, kalau dia makan potato, dia lambat membuang. So, aku suka mix dengan sawi. Aku kenalpasti sawi melancarkan penghadaman Ameer. Itu untuk Ameer lah. Lain budak lain karenah badan nya.

So far, ini antara makanan yang Ameer pernah makan setakat umur 8bulan:
1. Bubur nasi
2. Labu
3. Kentang
4. Broccoli
5. Carrot
6. Sawi
7. Bayam
8. Apple
9. Pear
10. Oren
11. Mangga
12. Kismis
13. Olive oil(Naturel brand sbb masa aku beli, tu jer yang ada logo halal kat kedai tu)
14. Ikan bilis
15. Ayam
16. Cheddar cheese
17. Sweet potato (keledek oren)
18. Baby biscuits (banyak brand. Korang cari jer kat kedai, sure banyak. Try ler)
19. Cerelac Rice+Honey (aku bagi untuk breakfast jer)
20. Baby oat porridge (aku bagi untuk breakfast jer)

Ape lagi ek? Nanti aku add lagi kalau ada yang tertinggal.

Eh, aku tak habis citer lagi tau. Nanti aku sambung. Ameer dah bangun tidur. Ololo anak ku sayang

0 comments:

Post a Comment

Twinkle twinkle little star...OUR TWIN BABIES

My 2nd pregnancy for year 2012

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Jr Azrul & Little Mimie Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Online Shop Vector by Artshare